Darmowa reklama sklepu internetowego

Piotr
przez Piotr

Ponownie pojawia się temat świnki skarbonki, choć w odniesieniu do sklepów internetowych. Wielu z nas ma już takie biznesy na koncie. Z sukcesem a częściej bez niego. Ci, którzy rozpoczęli walkę i wciąż czekają na nagły wzrost sprzedaży, próbując czytać poradnik za poradnikiem (często nudny i na końcu i tak trzeba zapłacić za reklamę komuś, bo brakuje konkretu), zapewne zajrzeli tutaj w poszukiwaniu recepty na trapiącą ich biznes przypadłość, która nazywa się: „brak klienta”.

  1. Aby sprzedaż miała miejsca potencjalnych klientów musi przyjśc na stronę…dużo (średnio zainteresowanych produktem).
  2. Aby sprzedaż miała miejsce, klientów może być i na niej…mało (bardzo zainteresowanych produktem).

Ale za każdym razem efektem naszego działania musi być pożądana (jednakowa dla obu przypadków) ilość sprzedanych i zrealizowanych koszyków o konkretnej wartości.

Dlatego pierwsze pytanie jakie należy postawić brzmi:

Jak zatem zdobyć jak najbardziej zainteresowanych naszym produktem klientów?

A. Problem:

Jaki problem rozwiązują Twoje produkty – nazwij go i napisz na kartce.

B. Odpowiedź:

Jak klienci szukają pomocy w rozwiązaniu tego problemu – napisz na kartce.

C. Miejsce:

Jeśli szukają tego rozwiązania również w Internecie, to idziemy dalej (jeśli nie, to co tutaj właściwie robisz?).

Którzy z tych Klientów szukają rozwiązania w Internecie? – opisz ich na kartce (podziel na wiek, płeć i wykształcenie i stopień zainteresowania Twoim produktem – wprowadź sobie dowolną, jasną gradację).

D. Pytanie:

Jakie pytanie wpiszą oni do silnika wyszukiwania (search engine) aby znaleźć rozwiązanie swojego problemu? – napisz na kartce.

E. Miejsce w Internecie:

Wypisz silniki wyszukiwania, do których wprowadzą oni swoje zapytania.

Silnikiem wyszukiwania jest wszystko co ma wyszukiwarkę i pozwala, po wprowadzeniu zapytania, otrzymać listę odpowiadających na pytanie wyników.

Takimi silnikami są:

  1. Google
  2. Facebook
  3. Google Maps
  4. Booking
  5. Instagram
  6. itd…

F. Rozwiązanie:

A teraz połącz pytania, z silnikami wyszukiwania, które wypisałeś w punkcie wyżej i sprawdź co naleźy zrobić aby za darmo:

  1. wypozycjonować się w nich – czyli, po wpisaniu przez Klienta zapytania (a jest ono zapytaniem które ma mu wskazać rozwiązanie problemu) być tak wyeksponowanym na liście wyników aby Klient szybko „w nas kliknął”;
  2. trafić ze swoim przekazem prosto do poszukujących rozwiązania swojego problemu użytkowników jeszcze zanim uruchomią silnik wyszukiwania (newslettery, mejlingi)
  3. nakłonić funkcjonujących już wysoko, w wynikach wyszukiwania przedsiębiorców, do podzielenia się swoimi Klientami i przekierowania ich uwagi do Twojego sklepu.

 

Rozwiązanie 1.

1. W zależności od wybranego silnika wyszukiwania należy stosować odpowiednią strategię.

Na początek skupimy się na Google, który wymaga aby strona była:

  1. Szybko działająca.
  2. Uczciwa
  3. Często aktualizowana o znaczne ilości wartościowego tekstu
  4. Wyświetlająca się poprawnie na jak największej ilości urządzeń
  5. Aby prowadziło do niej dużo linków z wartościowych stron
  6. Aby była często cytowana za pomocą ważnych dla użytkowników słów kluczowych

1. Szybko działająca:

Przetestuj swoją stronę za pomocą Google Page Speed Insights lub Pingdom Website Speed Test.

Dokładnie przeczytaj wskazówki, które wylistują Ci te narzędzia. Jeśli czegoś nie rozumiesz, skorzystaj z zapytania w Google, lub poproś o pomoc online. Możesz napisać do takiej firmy jak nasza lub poszukać odpowiednich grup na Facebooku.

2. Uczciwa:

Zamieszczaj informacje, których naprawdę poszukują Internauci i które są zgodne z prawdą.

3. Często aktualizowana o znaczne ilości wartościowego tekstu:

Pisząc o swoim produkcie, opowiedz o rzeczach istotnych dla nich – nie dla Ciebie! Oprócz ceny i jakości, ważna jest obsługa przedsprzedażowa i posprzedażowa. Dostępność Twojej firmy, profesjonalizm i jasne zasady współpracy. Napisz o kwestiach istotnych z punktu widzenia Klienta, które uprzedzą jego pytania., oszczędzając Twój cenny czas.

 

4. Wyświetlająca się poprawnie na jak największej ilości urządzeń:

W tym punkcie wszystko powinno być jasne. Gwoli spokojnego sumienia, napiszę że chodzi o to by na każdym urządzeniu Twoja strona się dobrze wyświetlała. Pamiętaj – w Internecie nie chodzi o fajerwerki na jednym rozmiarze ekranu (i to Twoim). O wiele ważniejsze dla Twojej pozycji w Google, jest aby strona była skromna ale szybka i funkcjonalna wszędzie!

Możesz to sprawdzić za pomocą narzędzia Test Optymalizacji Mobilnej lub takiego jak np. Responsive Design Checker .

 

5. Aby prowadziło do niej dużo linków z wartościowych stron:

Co to są wartościowe strony? To strony, które mają dobrą reputację wśród silników wyszukiwania. Do sprawdzenia czy dana strona jest ok, możesz wykorzystać ranking, stworzony przez firmę MOZ, który za pomocą skomplikowanych obliczeń określa prawdopodobieństwo wysokiego miejsca danej strony w wynikach wyszukiwania na podstawie jej cech. A jak coś jest wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, to z reguły jest również wartościowe. Dlatego, poszukuj stron, która mają wysoki DA  lub również PA.

Czy dana strona ma wysoki DA, wystarczy wejść tutaj.

6. Aby była często cytowana za pomocą ważnych dla użytkowników słów kluczowych:

W dużym skrócie chodzi o tak zwane „anchory”, czyli słowa-kotwice.
Wyglądają one jak zwykły, z reguły podświetlony i ewentualnie podkreślony „tekst” (który linkuje właśnie do Twojej strony). Ważne aby słowo „tekst”, zawierało słowo kluczowe na które to Klient ma Cię odnaleźć za pomocą silnika wyszukiwania.

 

Rozwiązanie 2.

Co jeśli chcemy jeszcze szybciej niż przez Google? Możemy skorzystać z Facebooka. Jeśli budowanie pozycji w wynikach organicznych w silniku wyszukiwania takim  jak np. Google, porównamy do hodowli kwiatka na parapecie (! – tak, nie jestem miłośnikiem parapetowej flory), o tyle pojawienie si na Facebooku porównamy raczej do życia motyla. Wpis żyje tak długo, jak długo wyświetla się na szczycie tzw. walla.

Wpis na Facebooku oddziałuje na wąską grupę osób. Jednak może się bardzo szybko rozprzestrzenić, jeśli wykonamy go według kilku prostych wskazówek dotyczących budowy i treści.

Treści na Facebooku muszą być ANGAŻUJĄCE. Pamiętaj, że musisz przebić się przez natłok konkurencyjnych informacji. Użytkownik Internetu doświadcza tak zwanej ślepoty banerowej w wyniku czego przestaje dostrzegać jakiekolwiek materiały posiadające znamiona reklamy.

Dlatego tak ważne jest aby zamieszczać treści, które m.in.:

  • przypominają, że życie jest krótkie
  • uświadamiają, że marzenia mogą się spełnić
  • wzbudzają wiarę w dokonywanie wielkich rzeczy
  • przypominają nam, co naprawdę jest istotne
  • pokazują, że przeoczyliśmy, zapomnieliśmy o naprawdę podstawowych sprawach
  • opowiadają historię, która ma niespodziewany obrót
  • Przedstawiają historię, która zabiera nas w podróż
  • Inspirują nas do działania
  • sprawiają, że się uśmiechamy

 

Wkrótce kolejna część wpisu „Darmowa reklama sklepu internetowego” a tymczasem: Good luck!

 

 
Loading...