Cztery stopnie do efektu w firmie

Piotr
przez Piotr

Czas czytania: 5 minut

Cztery stopnie do efektu w firmie.

 

Definicje:

Cztery = 4.

Stopnie = etapy, których tak jak stopni, nie da się zamienić kolejnością.

Efekt = zamierzony i zaplanowany cel, z reguły wynik finansowy.

Firma = tak nazywam te działania, które wykonujesz powtarzalnie za pieniądze.

 

Co to za stopnie?

  1. Organizacja
  2. Kompetencje
  3. Działanie
  4. Efekt

Dlaczego po kolei?

Bo nie wiesz jakie kompetencje są Ci potrzebne, póki nie uporządkujesz zadań jakie stoją przed Twoją firmą i nie określisz jaką prace trzeba wykonać by każde zadanie zrealizować. Potem możesz związać te pracę lub jej etapy, z konkretną osobą.

Dzięki temu wiesz, jakie działania musi ona wykonać skutecznie. Co powoduje, że już orientujesz się w jakie dokładnie kompetencje, musisz wyposażyć swoją firmę/osobę na tym odcinku (pamiętaj – im mniej, tym lepiej i szybciej praca jest wykonywana).

Jeśli nie ma powyższego, to wymagasz od firmy/osoby na każdym odcinku wszystkiego i to naraz. To powoduje chaos i zagubienie (praca bez sensu, stres i brak efektów).

Jak już wiesz:

  1. kto/co robi/jakie ma zadania (organizacja),
  2. określisz co musi potrafić i wiedzieć aby je skutecznie i szybko wykonywać,
  3. Twoja firma, wyposażona w jasne procesy, umiejętności i małe cele, zaczyna jasno działać
  4. aby osiągnąć założone efekty. I osiąga je.

 

W takiej sytuacji pracownicy czy Ty, sam stale się udoskonalasz, bo nie jesteś przeciążony i wiesz co robisz/robicie.

Wkrótce rozwinę ten tekst. Powodzenia!

 

 

Loading...